influensa & lchf

Fortfarande sjuk, inte okej alltså. Så de senaste dagarna har spenderas i sängläge med antingen film, NCIS eller sport... Har knappt orkat läsa ens ;S Men jag har faktiskt hunnit med att nästan läsa ut The Notebook av Nicholas Sparks, grymt bra bok! Kan inte lägga ifrån mig den, tror jag släckte lampan typ halv tre igår? ;D

Mamma & roger fått för sig attvi ska äta enligt LCHF (low carb high fat), man tar bort i princip alla kolhydrater, vilket gör att man inte får äta: margarin, bröd, pasta, ris, potatis, socker, frukt osv.
Så just nu äter vi otroligt mycket ost ;D Och "glass" med grädde och frusna bär (det är det bästa med det här). I och med att man tar bort alla kolhydrater så börjar kroppen förbränna fett som energi istället (så det är ganska bra om man vill gå ner i vikt), och dessutom får man äta jur mycket som helst, eller ja så att du är mätt hela tiden.. Jag har ganska stora problem blodsockernivån, så genom att ta bort kolhydraterna som hoppas jag att jag kan slippa få dom fina enorma dippar så jag kan få ibland när jag helst bara vill lägga mig i fosterställning och grina.

Men det är extremt jobbigt.. Jag är sjukt sugen på pizza, och strips, och pasta, och ris, och choklad, och godis! Så nu äre det bäst att det hjälper annars blir jag arg! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0